Cukierki reklamowe w marketingu ilościowym

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

Marketing ilościowy to obecnie jeden z najbardziej rozpowszechnionych. Na czym on polega? Przede wszystkim na tym, że techniki czy przedmioty, które się w nich wykorzystuje, nie mają dużej wartości pojedynczo, ale występują w tak dużych ilościach, że łącznie stanowią wartość znaczącą. Można tutaj wymienić przykład krótkich, ale często powtarzalnych reklam w telewizji, radiu czy internecie, albo wykorzystywanie niewielkich, ale licznie występujących gadżetów reklamowych. Jest wiele rodzajów takich gadżetów, ale do najlepszych w marketingu ilościowym należą bez wątpienia cukierki. Jak mogą być one w owym marketingu wykorzystywane?Marketing ilościowy zakłada w pierwszej kolejności dotarcie z dużą ilością danych gadżetów do ludzi. Jeśli chodzi o cukierki reklamowe, mogą one być przede wszystkim rozdawane, bo ciężko jest przecież sprzedawać. Rozdawanie odbywa się tam, gdzie do dużej liczby ludzi można dotrzeć. Miejsca takie leżą tam, gdzie ludzie często przychodzą, bo chcą albo bo muszą.

Cukierki reklamowe są na pewno dobre w marketingu ilościowym bowiem można ich wyprodukować i rozdawać bardzo dużo. Przy standardowym nakładzie ich ilość może sięgać setek tysięcy, a nawet milionów. Z taką ilością na pewno można przekonywać do siebie (do marki, która ten marketing prowadzi) rzesze potencjalnych klientów.

Zaletą cukierków jest to, że nie wymagają dużych nakładów finansowych, tzn. ich projekt i produkcja kosztują znacznie mniej niż np. ceramika czy odzież reklamowa. Ale z drugiej strony trzeba ich wyprodukować bardzo wiele, a zatem koszty rosną. Liczy się więc skutek – czy marketing ten jest skuteczny?

Wydaje się, że tak, bo ludzie uwielbiają wszystkie cukierki, również cukierki reklamowe. Smakują one doskonale, oczywiście mogą występować w różnorodnych smakach, np. czekoladowe, karmelowe, owocowe, itd.

A skoro ludzie lubią cukierki, ich rozdawanie musi być dobrym pomysłem. Trudno wyobrazić sobie sytuację, w której gadżet, który się ludziom podoba, nie przyciąga ich uwagi do reklamodawcy.

Warto uzupełnić, że marketing ilościowy, jako całość, także jest skuteczny, bowiem jeśli ludzie widzą, że gadżetów jest bardzo wiele, są zadowoleni i interesują się daną firmą.