Kubki reklamowe w sprzedaży wysyłkowej

Kubki reklamowe
Kubki reklamowe

Bardzo istotnym komponentem funkcjonowania każdej działalności gospodarczej czy jakiejkolwiek innej instytucji jest w dzisiejszych czasach marketing. Jest to element konieczny dla pozyskiwania nowych klientów czy rynkowego rozwoju, a pozyskiwanie nowych klientów jest niezbędne. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt nasilającej się konkurencji w każdej branży. Marketing powinien zaś odbywać się dziś innowacyjnymi metodami, bo standardowe metody są coraz częściej nieskuteczne. Jako przykład innowacji podać można reklamę w formie sprzedaży wysyłkowej. Jest to niezwykle trudny z punktu widzenia reklamodawcy sposób na przykucie uwagi klienta, dlatego wspomagają się oni gadżetami reklamowymi.

Sprzedaż wysyłkowa wygląda w ten sposób, że aby sprzedać produkt za pośrednictwem poczty, trzeba do klienta zadzwonić i przekonać go do zakupu (telemarketing). Jak przydają się tu gadżety reklamowe? Aby odpowiedzieć na to pytanie, można posłużyć się przykładem. Dobrym mogą być kubki reklamowe, które są w reklamie, generalnie, bardzo popularne, a to ze względu na fakt, że cechuje je praktyczne zastosowanie sytuacjach spotykanych w życiu codziennym (pije się z nich napoje).

Kubki reklamowe mogą być wsparciem sprzedaży wysyłkowej w sytuacji, w której telemarketer, dzwoniąc do klienta, poinformuje go, że w przypadku zakupu oferowanego produktu, otrzyma ów gadżet w ramach upominku. Jest to bodziec, który może faktycznie spowodować, że klient, nawet jeśli do końca nie potrzebuje produktu, który chce mu się sprzedać lub nie jest tej potrzeby świadomy, zdecyduje się na zakup.

Ale metod na wsparcie sprzedaży wysyłkowej gadżetami – kubkami reklamowymi – jest więcej. Bodźcem jest także sytuacja, w której upominek, o którym mowa, dostaje tylko osoba kupująca odpowiednią ilość produktów. Jako przykład podać można książki. Jeśli klient kupi jedną, nie dostaje prezentu, ale jeśli kupi dwie, kubki reklamowe będą dołączone do wysyłki, rzecz jasna bezpłatnie.

Jak pokazuje praktyka, takie działania są skuteczne. A telemarketing potrzebuje takich skutecznych bodźców bardzo, ponieważ jest to ta forma marketingu, do której wielu ludzi nie ma przekonania. Prezenty tego rodzaju mogłyby pomóc odwrócić ten trend.